Domů / Cvičení / Základní výbava domácí posilovny

Základní výbava domácí posilovny

Současné pojetí krásy hovoří jasně. Být štíhlý fit a popřípadě i osvalený. Mnoho lidí proto po práci míří hned do posilovny, aby se ideálu krásy přiblížili, jak jen to jde. Ovšem někdo si nemůže dovolit navštěvovat posilovnu, kterou má například vzdálenou několik kilometrů, každý den. Proto je pro něj řešení vlastní posilovna. My se dnes podíváme, co základního by vaše osobní posilovna měla obsahovat.

Jednoručky

Bez nich se zkrátka neobejdete. Právě ony jsou hlavním prvkem posilovny, a s nimi budete provádět největší množství cviků. Hmotnost jednoruček byste měli mít rozvrženou ideálně od jednoho do 25 kilogramů. Pro začátečníky však bude bohatě stačit od jednoho do šestnácti kilogramů na jednu jednoručku.

Osa s kotouči

Abyste mohli provádět dřep, mrtvý tah, ale i mnoho dalších jiných cviků na záda, ramena, ruce či prsa, určitě budete potřebovat dlouhou osu a na ní kotouče. Jejich hmotnost by měla být pro začátek alespoň celkových 60 kilogramů. K ose se hodí stojan, do kterého budete činku zavěšovat, ale tady se dá poměrně dobře improvizovat.

Hrazda

Velké množství srandy můžete při svém cvičení zažít i na hrazdě. Díky ní procvičíte kompletně celý vršek těla od rukou, zad až po břicho. Abychom si práci s ní trochu do začátku ulehčili, můžeme si k ní pořídit u gumu, která nám s přitahováním může pomoci.

Lavice

Poslední věcí, která je skutečně důležitá je lavice. Na ní při cvičení ležíte nebo sedíte. Dá se u ní improvizovat a nahrazovat jí, ale židle ani nic jiného vám jí nenahradí a nikdy vám neudělá takové podmínky, abyste vše odcvičili na 100%.

Do začátku budete muset trochu zainvestovat, ale do 10 tisíc byste se vejít měli určitě. Navíc pokud jste vynalézaví a dokážete improvizovat je to jen dobře. Nejde o to jak to bude vypadat, ale jak to bude funkční, takže se klidně podívejte i na bazarové zboží.

O Vojtěch Sedláček

Shlédněte také

Kofein a posilování

Jak jistě víte, káva obsahuje kofein, velice užitečnou látku, která nám může při cvičení velmi …