Domů / Doporučujeme / Jak cvičit doma efektivně? Skvělou volbou je veslovací trenažér

Jak cvičit doma efektivně? Skvělou volbou je veslovací trenažér

Chcete posílit tělo, ale zároveň si dopřát pořádný kardio trénink, který vám zvýší tepovou frekvenci, pomůže spálit kalorie a zlepšit fyzickou kondici? Existuje řada sportovních aktivit, ale jen málo z nich dokáže tak skvěle kombinovat výše uvedené jako právě veslovací trenažér. Je považován za jednu z nejúčinnějších a nejzdravějších aktivit, kterou doma můžete provozovat. Veslovací trenažér si totiž snadno můžete pořídit domů a v podstatě s jediným strojem procvičit efektivně celé tělo v rámci jediného tréninku.

Proč je výhodné cvičení na veslovacím trenažéru?

Bolí vás záda? Máte sedavé zaměstnání, které vám nedovoluje se přes den ani pořádně protáhnout? Pak je pro vás právě tento stroj ideálním řešením. Veslování totiž zpevňuje břišní svaly a bederní oblast zad, takže dokáže ulevit od ztuhlosti a posílit přesně ty partie, které potřebujete. Cvičení na veslovacím trenažéru má však také relaxační účinky, pozitivní vliv na krevní oběh, tlak a zvyšuje vitální kapacitu plic.

Správné cvičení je základem úspěchu

Cvičení na posilovacích strojích obecně je velmi efektivní, ale je nutné naučit se jej správně provádět, abyste si neublížili nebo nepřetěžovali nesprávné partie. U cvičení na veslovacím trenažéru je nutné si pečlivě osvojit a vyvarovat se špatným návykům.

Obecně lze říct, že pohyb na trenažéru by měl vycházet nejprve z nohou, pak by se měl přidat trup a až úplně nakonec ruce. Je nutné vyvarovat se tomu, abyste zahajovali pohyb pažemi a zapomněli tak na spodní část těla. To pak může snadno vést k přetěžování právě bederní páteře, která o sobě brzy dá vědět nepříjemnými bolestmi.

Jak často trénovat?

Doba a intenzita cvičení je především na vás a vašich možnostech. V každém případě je vhodné to ze začátku nepřehánět, ale postupně intenzitu či délku tréninku zvyšovat, jakmile natrénujete techniku a zvyknete si na pravidelný pohyb. Postupem času je vhodné si ustálit pravidelnou cvičební rutinu, ideálně 3 – 5x týdně. Trénink by měl být dlouhý 30–60 minut, ne více ani méně, toto je optimální délka, která zaručí nejlepší pokrok a výsledky.

Vyberte si vhodný veslařský trenažér

Kromě nastavení vhodné tréninkové rutiny je nutné zaměřit se i na vhodný výběr stroje. Na trhu se můžete setkat s několika modely veslovacích trenažérů, které se ale od sebe mohou poměrně dramaticky lišit nejen kvalitou, ale i vlastnostmi a cenou. Jednotlivé stroje mívají například poměrně rozdílný brzdný systém, pojezd, nebo také způsob regulace odporu při cvičení.

Při výběru je nutné pamatovat i na zcela praktické parametry. Pokud pořizujete stroj do bytu, budou i rozměry hrát zásadní roli. Obvyklá váha trenažérů je v rozmezí 14–44 kg, kdy ale různé modely jsou například i skládací, takže perfektně zapadnou právě do omezeného prostoru. Myslete i na ochranu podlah. Zejména u těch dřevěných je nezbytné zakoupit vhodnou ochrannou podložku. Vyhnete se tak nepříjemnému překvapení v podobě poškozených podlah či koberce.

Investuje do svého zdraví a kondice

Veslovací trenažér na eshopu Strongmann můžete zakoupit snadno, rychle a vybrat si model, který vám bude přesně vyhovovat. Pokud si nebudete vědět s výběrem rady, nechte si poradit. Vaše očekávání se mohou lišit od toho, co chtějí jiní lidé, a proto nespoléhejte jen na recenze, ale ptejte se skutečných odborníků.

Pro domácí použití mohou být velmi dobrou volbou trenažéry s magnetickou brzdou. U nich je záběrový odpor vytvářen sadou permanentních magnetů, díky čemuž je možné zajistit vysokou tichost při cvičení a značný rozsah zátěží. Samozřejmě se ale jednotlivé modely liší počtem magnetů i maximální možnou zátěží. Dejte si pak pozor zejména na podezřele levné modely, které obvykle mají jen velmi krátkou životnost.

Zdroj náhledové fotografie: Unsplash.com

O Dalibor Svoboda

Shlédněte také

Vybíráme pomůcky na cvičení: Zaměřte se na správnou volbu osy

Výběr správného cvičebního náčiní je zásadní pro dosažení vašich fitness cílů a zajištění bezpečnosti při …