Domů / Doporučujeme / Jak zdravě hubnout a čím hubnutí podpořit?

Jak zdravě hubnout a čím hubnutí podpořit?

Předtím než se rozhodnete snížit vaši nadváhu či obezitu, je dobré vaše tělo na změnu životního stylu připravit. Pokud se stravujte nezdravě, vaše tělo je plné škodlivin uložených v játrech, střevech a dalších orgánech. Můžete mít potíže s imunitou, zažíváním, ekzémy, akné, bolestmi kloubů či trpět častou únavou.

Detoxikace organismu by měla být prvním krokem před změnou stravování. Můžete ji pojmout jako jednodenní či vícedenní půst, formou očistného jídelníčku či za pomoci detoxikačních doplňků stravy a bylinných čajových směsí. Jakmile vašemu zažívání odlehčíte a zbavíte se nahromaděných toxinů, váš metabolismus i imunita začne lépe fungovat a hubnutí bude efektivnější.

Jak na hubnutí?

Hubnutí jde ruku v ruce se zdravou stravou a pravidelnou pohybovou aktivitou. Neměli byste podceňovat také vliv spánkového režimu a míru schopnosti jakou zpracováváte každodenní chronický stres. Na vaši váhu má vliv i vaše psychické rozpoložení a vyladěnost pracovních i partnerských vztahů.

Pro rychlé a účinné hubnutí můžete vyzkoušet některou z proteinových diet. Všechny fungují na stejném principu. Úbytek kilogramů při proteinové dietě zajišťuje stav zvaný ketóza, který ve vašem těle nastane tehdy, když snížíte příjem sacharidů na minimum.

Ketóza vašemu tělu umožní cíleně spalovat uložené tuky. Na rozdíl od jiných způsobů hubnutí vám nehrozí, že přijdete o svalovou hmotu. Za ochranu svalů vděčíte pravidelnému přísunu dostatečného množství bílkovin obsažených například v proteinových jídlech a nápojích.

Co mohu jíst při proteinové dietě?

Při proteinové dietě dáváte přednost bílkovinám před sacharidy a jídla doplňujete pestrou škálou zeleniny. Z masa je vhodné drůbeží, králičí a ryby. Mléčné výrobky vybírejte zakysané. Potraviny bohaté na bílkoviny mají nízký nebo střední glykemický index, což znamená, že na dlouho zasytí a pomohou bojovat s chutí na sladké. Pozor, sacharidy jsou obsažené i ve sladších druzích zeleniny, snažte se vejít do 50 g sacharidů denně.

Do jídelníčku při proteinové dietě nepatří potraviny bohaté na sacharidy, přidané cukry a tuky. Jako například brambory, tučné maso (vepřové, uzeniny), smažená jídla, sladkosti, pečivo, rýže, těstoviny a další přílohy. Nevhodné je rovněž sladké ovoce.

Proteinová dieta je rozdělena do 3 kroků. V prvním kroku nejprve nastartujete metabolismus a začnete znatelně hubnout. Ve druhém se i nadále odbourávají tukové zásoby. V posledním kroku se připravujete na návrat k běžné vyvážené stravě.

Jaká strava je vyvážená? Pojem zdravá strava představuje takové stravování, které splňuje uvedené parametry:

  • převaha základních surovin, ideálně v bio kvalitě
  • minimální množství ultrazpracovaných potravin (v podobě polotovarů, konzerv, dehydrovaných směsí, hotových jídel, fastfoodů, sladkostí, uzenin apod.)
  • bez přidaných cukrů, aditiv a s minimem soli
  • čerstvost
  • pestrost
  • pitný režim se skládá z vody, bylinných čajů či minerálních vod, bez slazených nápojů a neředěných džusů
  • sacharidy upřednostňujeme složené nikoliv jednoduché
  • bílkoviny bereme z netučného, bílého masa, bio vejcí, luštěnin a fermentovaných sojových produktů
  • tuky vybíráme převážně rostlinné s vyšším podílem omega 3 nenasycených mastných kyselin

Další režimová opatření při hubnutí

  1. Nemlsejte bonbony, sušenky a oplatky
  2. Nejezte těsně před spaním a v noci.
  3. Pijte dostatečné množství tekutin, převážně vody a zeleného čaje.
  4. Neřešte pracovní ani osobní záležitosti jídlem.
  5. Jezte zázvor a kajenský pepř– zrychlují zažívání a metabolismus.
  6. Přidejte do jídelníčku rozpustnou vlákninu.
  7. Dostatečně spěte, alespoň 7 hodin denně.
  8. Najděte si kamaráda, který bude hubnout s vámi nebo novou aktivitu, která vás odvede od neustálých myšlenek na jídlo.

O Makawiel

Shlédněte také

Basketbal je hra, která podporuje nejen naše zdraví

Každý z nás ví, že pohyb je zdravý. Díky pohybu budujeme a posilujeme svalovou hmotu, …