Domů / Cvičení / Naučte se správně vykonávat základní cviky

Naučte se správně vykonávat základní cviky

Pravdou je, že i když v posilovně všichni vypadají, že dělají cviky správně a tváří se u toho sebevědomě, mnoho z osob, které v ruce zrovna drží činku nebo pracují s vlastní vahou, dělá mnoho cviků špatně. Tímto způsobem ubližují svému tělu. Myslíte, že mezi ně nepatříte. Podívejte se spolu s námi, jak vykonávat základní cviky a ověřit si, zda je děláte správně.

Dřep

Cvik, který se učíme již na základní škole a vykonáváme jej často i v běžném životě, když se potřebujeme pro něco sehnout apod. Základem provedení správného dřepu je činnost nohou a rovná záda. Při dřepu se zapojují všechny svaly na spodních končetinách, ale i pánevní dno, břišní svaly a spodní záda. U provádění dřepu musí být trup vzpřímený, ramena stlačujete dolů a dozadu, lopatky k sobě. Záleží také na tipy dřepu, který provádíte. Pokud jdete do hlubokého dřepu, který je skvělý na rozvoj síly a svalů, též pro klouby a úpony, dávejte si pozor, abyste koleny příliš nepřesahovali přes špičky prstů. Dřepy se mají cvičit s tzv. plným rozsahem, tedy každý dřep s plným nasazením a co nejlépe. Záda se nesmí kulatit a při dřepování myslete i na pravidelné dýchání.

Plank

Velmi oblíbený cvik, který pracuje na posílení celého těla. Patří mezi komplexní cviky, ale primárně se zaměřuje na střední partie těla. Tímto cvikem posilujete břišní svaly, ale i spodní záda, vnější i vnitřní. Jak však na něj, abyste ho dělali správně a zbytečně si neubližovali? Při planku myslete na správné podsazení pánve, ruce by měli být na úrovni ramen. Vrchní část zad vyrovnejte do roviny s celém tělem. Nohy dejte blíže k sobě a dívejte se při planku přímo do země. Pozor si dejte především na rovná záda a správné umístění rukou, také na polohu hlavy! Plynule dýchejte a snažte se v planku vydržet co nejdéle. Můžete si také stanovovat časové limity, které budete s tréninkem posouvat stále dále.

O Vojtěch Sedláček

Shlédněte také

Dopřejte si venkovní posilování s vlastní vahou: pro pokročilé

Ať už je důvodem toho, že nemáte rádi cvičení ve fitness uzavřený prostor s desítkami dalších …