Domů / Výživa & stravování / Zásady správného jídelníčků

Zásady správného jídelníčků

Přebytečné tuky je jeden z hlavních problémů všech těch, kteří chtějí něco udělat se svou postavou. Základem cvičení je především správný režim, který zahrnuje dobře prováděné cviky, správnou intenzitu cvičení a především správný jídelníček. Bez něj vlak dál nejede.

Správné tekutiny
Tekutiny jsou základní pohonnou látkou našeho těla. Je nutné je tělu dodávat v té nejčistší podobě, kterou je voda, zelený čaj, či šťávy ze zeleniny. Voda je pro náš organismus tím nejlepším a pitný režim bychom si měli hlídat opravdu striktně. Standardem jsou až 4 litry vody denně. Při tréninku se toto množství ještě navyšuje. Zelený čaj a šťávy ze zelenin jsou vhodné pro detoxikaci a pročištění organismu.kapka-spadla-do-vody-6

Sacharidy
Sacharidy bychom neměli nikdy zavrhovat. Je jen zapotřebí se vyhýbat rychlým cukrům. Přednost dávejte složitým sacharidům, které se pomalu tráví. Ty jsou obsaženy především v rýži, bramborách, celozrnném pečivu a celozrnných těstovinách. Ke snídani volte sacharidy získané z ovoce a vloček.24870

Maso
Pro tvorbu svalstva a rychlejší odbourávání tuků je pro vás základem získávání dostatku bílkovin. Ty najdeme především v mase a to hovězím, vepřovém a kuřecím. První dva jmenované druhy masa jsou vhodné především pro oběd. Kuřecí zařaďte spíše k večeři. Nezapomeňte svou dávku bílkovin navyšovat také proteinovými nápoji a mléčnými výrobky v podobě nízkotučných sýrů a tvarohů.maso1-350x350

Tuky
Možná máte tuky zafixovány jako nepřítele, se kterým je potřeba co nejvíce bojovat. Tuky však nemusí být nepřítelem, jsou zásobárnou energie a potřebujeme je. Je však nutné si vybírat takové, které jsou nenasycené a těmi jsou například ty obsažené v rybách, které jsou skvělou volbou při sestavování jídelníčku v době kardia.large_tuky

Jezte často a malé porce. Minimálně 5x denně a nezapomínejte, že jídelníček tvoří až 70% z celého úspěchu.

O Vojtěch Sedláček

Shlédněte také

Snídaně může být i dobrota

Snídaně je jedním z nejdůležitějších jídel dne a proto bychom jí rozhodně neměli vynechávat. Není dobré …