Domů / Tipy & rady / Zničte se pyramidou

Zničte se pyramidou

Pokud chcete nakopnout svůj trénink trochu kupředu a chcete vyzkoušet něco nového a tím šokovat své svalstvo a donutit ho k růstu, máme pro vás skvělý tip. Vyzkoušejte věc, která je známá jako pyramida.

Jedná se osvědčenou tréninkovou metodu, která je určená pro pokročilejší osoby věnující se posilování. Tato metoda spočívá ve vzestupném a sestupném nakládání činek a opakování. Hodí se především pro těžké cviky. Nepoužívá se pro cviky na kladkách a s jednoručkami. Je určena pouze pro těžké váhy, které se při tréninku používají. Více něž kdy jindy je u ní důležité správně se protáhnout a dobře rozehřát před samotným zahájením cvičení.

Používá se především k zvýšení svalové síly a nabraní svalové hmoty. Jedná se o tzv. šokující metody, které nejsou určený k pravidelným opakováním, ale zařazení několikrát do měsíce. U této metody je nutné přesně znát své limity a maximální možnou váhu, kterou si můžete na činku naložit. Jinak raději pyramidu necvičte a snažte se nejdříve toto všechno zjistit a třeba si to psát někam na papír. Pokud to nebudete přesně znát, nebudete cvičit pyramidu, ale pouze nesmyslně zvyšovat a snižovat váhu na činkách, což vám nepřinese vůbec nic.

Pravidla jsou taková, že si spočítáte, kolik si máte naložit na žerď činky. Začínáte s 12-15 opakováními. Poté připočítáte 15% původní váhy a přidáte je na činku a provedete 10-12opakování. Následně přidáte dalších 15% a provedete osm opakování. Končíte s přidáním 10% váhy a opakování provedete 2-5.

Pokud tedy budete začínat se 100 kily a na opakování 10-12. Bude váš další postup vypadat takto:

Opakování Váha             (Kg)

12 – 15                               100
8                                          125
5                                          140
2                                          150

Jaké si zvolíte rozpětí je už jen a jen na vás. Po dokončení vzestupné fáze se doporučuje opět najet na fázi sestupnou, která je tedy to samé co předtím jen v opačném režimu. Po nejvyšším dvojitém opakování tak opět začnete klesat po osmi opakování a tak dále.

O Vojtěch Sedláček

Shlédněte také

Jak má vypadat kvalitní snídaně?

Snídaně je základ dne. Mnoho lidí však na tento základ bohužel nedbají, což je poměrně …